Voor het thuismeten gebruikt u de Thuismeten-app. U kunt de app via de App Store of Play Store downloaden op uw smartphone of tablet. U ontvangt een e-mail met een uitnodiging en instructie voor het installeren van deze app.
Hoe vaak u metingen of vragen in de app moet invullen spreken we met u af. Meestal beginnen we met iedere dag wegen en 2 keer per week de bloeddruk en hartslag meten. Als u veel klachten hebt, is het verstandig om de metingen vaker te doen.
Acties
In de app ziet u een knop Acties. Hier vult u de uitslagen van de metingen in die voor u klaarstaan. Door dit in te vullen krijgt u een goed overzicht van uw gewicht, bloeddruk en hartslag. U kunt tussendoor extra metingen invullen wanneer u klachten hebt of twijfelt over uw situatie.
Vragenlijst
Soms ontvangt u na het invullen van de metingen een vragenlijst. In de vragenlijst kunt u aangeven of u klachten hebt en of u contact met een zorgverlener wilt. Als u aangeeft geen contact te willen, vertrouwen wij dat de situatie onder controle is en zullen we geen contact met u opnemen.
Zelfzorg, lessen en actieplannen
In de app ziet u ook een knop Zelfzorg. Hier vindt u informatie over hartfalen.
Bij Lessen vindt u informatiefilmpjes. U kunt hier uw kennis over hartfalen en een gezonde leefstijl testen.
Bij Zelfzorg staan 3 actieplannen. Een actieplan geeft aan wat u bijvoorbeeld kunt doen als uw gewicht stijgt. Een actieplan is op maat voor u gemaakt en kan in de loop van de tijd aangepast worden als uw situatie daarom vraagt. U kiest het actieplan wat op dat moment het beste bij uw situatie past, bijvoorbeeld ‘Geel: tijd voor actie’ en leest welke adviezen u kunt opvolgen.
Melding
U ontvangt een bericht (of een e-mail) als het tijd is om de metingen te doen. U kunt in de app deze berichten zelf aan- of uitzetten. Dit doet u door op het tandwieltje rechtsboven in de app te klikken. Bij Instellingen – Meldingen kunt u kiezen op welke manier de app u herinnert aan het invullen van de metingen.