Naar hoofdinhoud Naar footer

Patiëntervaringsonderzoek

 

Wij vinden het belangrijk om van patiënten ervaringen met ons ziekenhuis te horen. Daarom vragen we patiënten regelmatig om een vragenlijst in te vullen. De vragen kunnen gaan over onderwerpen zoals informatie, bejegening, wachttijden of bijvoorbeeld het eten en drinken in het ziekenhuis.

Het WZA stelt de vragenlijsten op samen met ZorgfocuZ, een onafhankelijk gespecialiseerd onderzoeksinstituut in de zorg- en welzijnssector.

Hoe werkt het?

Als u een afspraak hebt op een polikliniek of voor (dag)opname komt, krijgt u een kaartje. Op deze kaart staat een link en een QR-code naar de vragenlijst. Deze kunt u, als u dit wilt, invullen. Meedoen is altijd anoniem en vrijwillig.

Bent u patiënt en hebt u geen kaartje ontvangen, maar wilt u wel graag een vragenlijst invullen over uw ervaringen in ons ziekenhuis? Dan kunt u de vragenlijst via de onderstaande link invullen. Kies de juiste vragenlijst uit (bezoek polikliniek, opname of dagopname).

Wat doen we met de uitkomsten?

Voor het WZA is het waardevol om te weten wat wij goed doen, en wat wij nog moeten verbeteren. Wij kunnen van onze patiënten leren. Met de verbeterpunten die uit het onderzoek komen, gaan wij actief aan de slag. De uitkomsten publiceren we vanaf het voorjaar van 2022 ieder halfjaar op onze website.

Bedankt! Door mee te doen helpt u ons om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren.