Uw zorgverlener meldt u aan voor de Thuismeten-app. U ontvangt een mail met uitleg voor het installeren van de app. Ook wordt u gebeld door een speciaal opgeleide verpleegkundige. Deze verpleegkundige legt u uit hoe u de app kan downloaden op uw telefoon of tablet. Ook krijgt u uitleg over het meten van uw zuurstof, hartslag en bloeddruk. Als de Thuismeten-app op uw telefoon of tablet staat, kunt u aan de slag. Bekijk eerst de informatie ‘Hoe werkt Thuismeten?’. Deze informatie staat voor u klaar als u de app voor de eerste keer opent. |
Onderaan in de app ziet u 5 onderdelen: Acties, Zelfzorg, Metingen, Berichten en Instellingen. We lichten deze onderdelen één voor één toe.
Acties
De app opent in dit scherm. Hier vindt u de metingen, vragen of informatieblokken die u die dag moet invullen of lezen. U start de actie door erop te klikken.
Zelfzorg
Bij Zelfzorg vindt u:
- De mogelijkheid om contact op te nemen met uw zorgverlener.
- Lessen, zoals de informatie ‘Hoe werkt Thuismeten?’
- Informatie die u (nogmaals) kunt bekijken, zoals de informatie ‘Bloeddruk en hartslag meten’.
- Metingen of vragenlijsten die u kunt invullen.
Metingen
Hier staan alle ingevulde metingen in de vorm van een grafiek.
Berichten
Hier staan alle berichten die u krijgt na het invullen van de metingen. Deze berichten bevatten belangrijke informatie, bijvoorbeeld of u mag gaan trainen of niet. Bekijk na elke meting de nieuwe berichten.
Instellingen
Hier vindt u uw persoonlijke instellingen voor de app. U kunt hier uw naam en geboortedatum aanpassen en eventueel een profielfoto toevoegen. Ook kan u bij ‘Meldingen’ instellen hoe de app u mag herinneren aan het doen van de metingen. Het advies is om de meldingen vanuit de app (de pushnotificaties) aan te laten staan. Op die manier ontvangt u een melding als er metingen gepland staan of als er nieuwe berichten zijn na het invullen van de metingen.
Bij ‘Nog een account toevoegen’ kunt u een tweede programma toevoegen aan de app. Verderop leest u hier meer over.