Naar hoofdinhoud Naar footer

Hoe gebruikt u de BeterDichtbij app?

In het WZA maken we gebruik van de BeterDichtbij app. Op iedere polikliniek waar u of uw kind als patiënt komt, kan men een gesprek voor u aanmaken.

  • U kunt de app gebruiken om berichten uit te wisselen met uw zorgverlener, bijvoorbeeld als u een vraag hebt over een afspraak.
  • U kunt de app gebruiken om met uw zorgverlener te beeldbellen.

Appen en beeldbellen met de BeterDichtbij app is volkomen veilig, daar kunt u op vertrouwen.

De BeterDichtbij app klaar voor gebruik!

Installeer de app op uw mobiele telefoon, tablet of computer

  1. Download de BeterDichtbij app in de Google Play Store (Android) of de App Store (iPhone). De app is gratis.
  2. Open de BeterDichtbij app. Klik op ‘Starten met activatie’, lees de gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’.
  3. Vul uw 06-nummer en uw e-mailadres in (hetzelfde 06-nummer en e-mailadres als de polikliniek van u heeft). U krijgt een sms met een code om uw 06-nummer en e-mailadres te bevestigen.
  4. Na het invoeren van uw gegevens stelt u een pincode in van 5 cijfers (u bedenkt deze code zelf). Onthoud uw code goed! Iedere keer als u de BeterDichtbij app gebruikt, hebt u de pincode nodig.

Bekijk het videofilmpje over het installeren van de BeterDichtbij app. 

Een gesprek met uw zorgverlener in de BeterDichtbij app

  1. Een medewerker van de polikliniek maakt in de BeterDichtbij app een gesprek voor u aan door uw gegevens in te voeren (zoals uw naam, e-mailadres, 06-nummer en patiëntnummer).
  2. Daarna stuurt de polikliniekmedewerker u een e-mail en een sms met een uitnodiging om het gesprek te activeren.
  3. Klik in de BeterDichtbij app op ’Activeer’. U kunt nu appen en beeldbellen met de polikliniek die het gesprek heeft aangemaakt.

Hebt u de BeterDichtbij app nog niet geïnstalleerd als u wordt uitgenodigd voor een gesprek? Doe dit dan eerst.

Antwoord op uw app

Een bericht dat u via de BeterDichtbij app stuurt, komt binnen bij een van de polikliniekmedewerkers. Deze zorgt ervoor dat het bij de juiste zorgverlener terechtkomt. Binnen 1 tot 3 werkdagen hebt u antwoord. Gebruik de BeterDichtbij app dus niet als u een spoedvraag hebt.

Beeldbellen

Het is mogelijk dat u een beeldbelafspraak hebt in plaats van een afspraak op de polikliniek. Ook voor een beeldbelafspraak hebt u de BeterDichtbij app nodig. Beeldbellen kan alleen met een mobiele telefoon of tablet.

  1. Als u de BeterDichtbij app nog niet eerder hebt gebruikt, volg dan de stappen hierboven om de app klaar te maken voor gebruik.
  2. Controleer of u met uw telefoon of tablet kunt beeldbellen op: mijn.beterdichtbij.nl/BeeldbelTest.
  3. Zorg ervoor dat uw telefoon en tablet op het moment van uw beeldbelafspraak aanstaan en verbonden zijn met wifi.
  4. Op de afgesproken tijd wordt u gebeld door uw zorgverlener. Als u opneemt, ziet u uw zorgverlener op het scherm.
  5. Het gesprek kan beginnen!

Kosten van een beeldbelafspraak

Een beeldbelafspraak met een arts, verpleegkundig specialist of physician assistant wordt op dezelfde manier berekend als een afspraak op de polikliniek. Ook voor het eigen risico maakt het geen verschil. Het kan dus zo zijn dat u voor een beeldbelafspraak eigen risico moet betalen, net als bij een afspraak op de polikliniek. 

Veilig

Bij het gebruik van de BeterDichtbij app garanderen we uw privacy.

Alleen uw eigen zorgverleners zijn op de hoogte van de informatie die wordt uitgewisseld.

Vragen?

We begrijpen dat het niet voor iedereen gemakkelijk is om met een smartphone, tablet of computer te werken. Daarom kunt u ook de medewerkers van het WZA altijd om hulp vragen:

  • telefonisch: (0592) 32 55 44 (maandag t/m vrijdag 8.30 tot 16.30 uur).
  • e- mail: digitalezorg@wza.nl