Afspraak op een polikliniek
Als u door uw huisarts of tandarts wordt doorverwezen naar een polikliniek van het WZA, gebeurt dit bijna altijd via het digitaal verwijssysteem Zorgdomein. Soms vraagt de huisarts om zelf een afspraak te maken. U ontvangt daarna een mail of brief, met informatie over uw afspraak. In de mail verwijzen we altijd naar MijnWZA. Dit is uw digitaal patiëntendossier waarin alle gegevens staan die horen bij uw onderzoek en behandeling.
In gesprek
Tijdens uw afspraak op de polikliniek hebt u een gesprek met een arts, verpleegkundig specialist, een verpleegkundige of andere zorgverlener. Vaak hoort daar ook een lichamelijk onderzoek bij.
Een gesprek over uw eigen gezondheid kan best lastig zijn. De tijd is beperkt, misschien bent u zenuwachtig. Een goede voorbereiding kan helpen, net zoals de steun van een vertrouwde naaste. Op de pagina In gesprek met de medisch specialist vindt u tips ter voorbereiding op uw afspraak.
Coassistenten
In het WZA worden coassistenten opgeleid. Zij werken onder directe supervisie van onze medisch specialisten. U kunt deze dokters-in-opleiding tegenkomen bij uw polikliniekbezoek of bij een onderzoek/behandeling.
Voor de aanwezigheid van een coassistent wordt altijd uw toestemming gevraagd. Liever geen coassistent erbij? U mag dit natuurlijk weigeren.
Verhinderd? Bel uw polikliniek
Als u uw afspraak niet kunt nakomen, bel dan zo spoedig mogelijk met de polikliniek. Ook als u, ter voorbereiding op uw afspraak, meer informatie wenst, kunt u contact opnemen. De polikliniek is bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 16.30 uur. De nummers vindt u in de telefoonlijst.
Goed om te weten als u een afspraak hebt!
Als u een afspraak hebt, wilt u natuurlijk goed voorbereid zijn. De belangrijkste dingen hebben we voor u op een rijtje gezet.
Wat neemt u mee?
- Uw (digitale) zorgpas
- Een geldig identiteitsbewijs (ID, paspoort of rijbewijs)
- Een overzicht van medicijnen die u gebruikt
De BeterDichtbij-app: voor vragen of beeldbellen
Voor of na een afspraak kunt u allerlei vragen hebben. Op de poliklinieken van het WZA werken we met de BeterDichtbij-app. Hebt u een vraag over een onderzoek of behandeling? Met de BeterDichtbij-app kunt u veilig een berichtje sturen naar uw zorgverlener.
Uw zorgverlener kan ook voorstellen om via de BeterDichtbij-app met u te gaan beeldbellen.
Meer informatie over de BeterDichtbij-app
Uw digitaal patiëntendossier: MijnWZA
In uw patiëntendossier staan alle gegevens die horen bij uw onderzoek en behandeling. U kunt op uw computer, tablet of smartphone onderdelen van uw patiëntendossier inzien. Zoals:
- De uitslagen van onderzoeken.
- De informatie over uw onderzoek en behandeling.
- De afspraken die u hebt (gehad). Soms kunt u zelf een afspraak maken of wijzigen.
Voor meer informatie en uitleg over uw digitaal dossier, gaat u naar www.wza.nl/mijnwza.
Wilt u voor uw bezoek aan het WZA controleren of uw persoonlijke gegevens zoals uw naam, telefoonnummer en e-mailadres juist in uw patiëntendossier staan.
Waar vind ik de polikliniek?
Als u via de draaideur de centrale hal binnenkomt, ziet u rechts aan de muur een groot blauw bord met alle poliklinieknummers.
- U kunt ook de digitale plattegrond bekijken op deze website.
- Vindt u het lastig om de weg te vinden? De gastvrouwen en gastheren wijzen u graag de weg.